Rozpocznijmy wspólnie 10 sezon serwera Survival już wkrótce w sobotę, 3 września o godzinie 16:00 | mc.craftapple.pl | MC 1.19.2 Długo czekaliście ale już niebawem, już nadchodzi 10 edycja serwera Survival. Dlaczego 10? jest to prawdziwy chronologicznie dziesiąty sezon serwera Survival. Ostatnia edycja w rzeczywistości była dziewiątą, chociaż nazywaliśmy ją 10, to promowaliśmy raczej pod nazwą Xylion X jako rzymskie dziesięć, więc zapamiętajcie tamten sezon pod nazwą Survival X (9). Edycja X serwera Survival nie należała naszym zdaniem do zbyt udanych, wprowadziliśmy wtedy zajmowanie chunków pod postacią landów, i chociaż sam pomysł zajmowania chunków nie jest zły, to plugin za to odpowiedzialny był definitywnie "niedorobiony". Zaczęły się z nimi problemy, jeśli pamiętacie że nie można było kogoś dodać/usunąć, a niektóre landy znikały, to powinniście wiedzieć że tym razem ich nie będzie (landów). Przywrócimy klasykę czyli cuboidy stawiane blokiem dźwiękowym i /ps, ten plugin jest jednak dość stary i powstają obawy czy nadal pozostaje niezawodny. Na serwerze tymczasowym, który uruchomiliśmy w tamtym roku, część działek graczy znikła, i na początku nie wiedzieliśmy o co chodzi, jednak ostatecznie doszliśmy do wniosku, że odpowiedzialny za to był mechanizm auto usuwania działek nieaktywnych graczy. Większość graczy która coś tam zbudowała nie była później aktywna, jednak niektórzy jak @Waldemar tak, a ich działki nie znikły. Ten mechanizm auto usuwania działek był włączony w konfiguracji, i go przeoczyliśmy, dlatego że on nigdy nie miał w zwyczaju działać. Od lat nie działał poprawnie, na niektórych wersjach usuwał działki, na innych nie, kapryśnie dość. Administracja zazwyczaj ręcznie czyściła działki, tym razem raczej nie będziemy tego robić, chyba że dotyczyć to będzie brzydkich działek przy spawn, dawno nie aktywnych graczy. Co do serwera tymczasowego, to mamy jakieś starsze kopie, zgodnie z obietnicą będziemy przenosić budowle na serwer Survival, same konstrukcje bez cennej zawartości. Jeśli coś zostało poniszczone po zniknięciu działki, to pewnie jest w kopii. Przenoszenie zacznie się jak już założycie i wskażecie działki na Survivalu i co skopiować z tymczasowego. Kontaktujcie się prywatną wiadomością na forum. Przygotowujemy dla Was serwer Survival na bazie wspaniałego generatora świata, jeszcze ładniejszego niż ten znany z 7 czy 8 edycji, okrasiliśmy to nowością w postaci paczki zasobów serwera (texture pack) dzięki której możemy rozbudowywać świat o dodatkowe elementy jak przedmioty, czy bloki. Jest to przydatne jeśli chcemy później wypełniać serwer dodatkową zawartością, zapewnia to też lepszą immersyjność. Na początku możecie spodziewać się nowych surowców jak Rubin oraz Saletra, ciężko jest zapewnić zastosowanie dla większej ilości, dlatego te 2 powinny być wystarczające. Saletra posłuży za bazę do tworzenia prochu a co za tym idzie TNT, ponieważ zdobywanie go bywa trudne, dodamy crafting prochu na bazie saletry, cukru, krzemienia i węgla drzewnego. Ten ostatni jest rzadko wykorzystywany przez graczy. Złoża saletry występują od poziomu y:100 wzwyż, i powinny być trochę trudniejsze do znalezienia niż żelazo. Występują ponad poziomem morza podobnie jak węgiel, we wzniesieniach, górach, skałach itp. Przykładowy przekrój części świata pod ziemią, z widoczną saletrą: Rubin będzie podstawą ekonomii serwera, na spawn znajdzie się bank w którym możliwa będzie wymiana Rubina i AppleCoins po zmiennym kursie, ustalanym całą dobę na żywo. Początkowo miał być to szmaragd wydobyty z ziemi, ale paczka zasobów pozwala nam na więcej. Rubiny występują od poziomu y:-60 do y:0 w najgłębszych warstwach świata, w pokładach łupku. Są wyjątkowo rzadkie, rzadsze niż diament. Występują w postaci złoża rubinu oraz łupkowego złoża rubinu, od 1 do 4 złóż obok siebie, zazwyczaj 1-3, 4 to rzadkość. Posłużą do wymiany z AC jak wspomniałem, ale też do craftingu serwerowych przedmiotów, zamierzamy dodawać bloki dekoracyjne jak szafki, kuchenki, fotele i inne podobne dekoracje. Nie wszystkie rzeczy pojawią się na starcie, ale planujemy dodawać kolejne, mamy już trochę modeli 3D. Przykładowy przekrój części świata pod ziemią, z widocznymi złożami rubinu. Złoża innych surowców zostały usunięte ze zdjęcia: Dodamy także skiny np. na bronie czy narzędzia, czapki, meble. Możliwości jest wiele, ale nie wszystko na raz. Skiny na bronie pozwolą modyfikować wygląd miecza czy kilofa, nie zmieniając jego właściwości, więc to po prostu tekstura i model 3D na istniejącym przedmiocie. Na start pewnie się coś pojawi, ale planujemy dodawać je później w postaci aktualizacji zawartości dla serwera Survival. Nie wykluczamy że dodamy niestandardowe przedmioty, ze zmodyfikowanymi mechanikami, ale najpierw chcemy dodawać zawartość kosmetyczną. Pojawi się także mechanizm pragnienia, gracze by utrzymać się w formie muszą spożywać płyny, w przeciwnym wypadku otrzymają oni nieprzyjemne efekty oraz obrażenia, aż do połowy serca. Pragnienie składa się z 9 poziomów przedstawionych na 4 kropelkach wody wyświetlanych od czasu do czasu na pasku akcji. Poziom 1 to wszystkie kropelki puste a 9 pełne, jeden poziom to pół kropelki. Gracz odwadnia się zależnie od aktywności, stanie w bezruchu nie powoduje odwodnienia, ruch powoduje pojawienie się szansy na opadnięcie poziomu. Kopanie, sprint, skakanie, pływanie posiadają swoje modyfikatory, i w połączeniu z ruchem mogą przyśpieszać odwodnienie. Możliwe płyny do spożycia to butelka wody, wiaderko mleka, zupa grzybowa, barszcz - dodają one pół kropelki, oraz potrawka z królika - dodaje 1 i pół kropelki. Planowaliśmy dodać na starcie niestandardowe rośliny, małe drzewka owocowe jak jabłonka, banan, mango, ananas, bakłażan, czy tyci większa palma karłowata. Dają one owoce i można je sadzić. Niestety plugin który zapewnia wsparcie dla niestandardowych przedmiotów ma jakiś chwilowy problem z ich obsługą, i wypadają z nich jedynie modele tzn np. całe drzewko zamiast owoce, więc nie wprowadzimy ich na starcie, bo nie będziemy zwlekać i czekać na aktualizację. Dodamy je później kiedy będą już stabilne. Pojawia się także problem z dźwiękami, np stawiania czy niszczenia niektórych pospolitych bloków, to również wymaga zaczekania na aktualizację. Miejmy nadzieję że wyjdzie niedługo, ale nie jest to poważny problem. Zmieniliśmy dzięki @R_A_P_3_R wygląd areny, sami ocenicie czy mu wyszła, ale jest bardziej klasyczna jak dawniej, w motywie ognia i netheru. Oraz wygląd niektórych elementów spawn jak dodanie publicznego enchantu i kowadł przez @sm00ll wcześniej był tylko jeden. Przywrócimy publiczną ekspiarkę dla wszystkich, chociaż wolimy jeśli będzie wypadał tam sam exp bez itemków z mobów, oraz publiczne jedzenie ze świnkami i krowami, bez skóry z krów. Czyli klasycznie z elementami freebuild jak dawniej. Jeśli chodzi o sklep to nie planujemy porzucać aukcji graczy, jednak dodamy mały skup rolniczy banku centralnego CCB (craftapple central bank) dla biedniejszych graczy, będzie tam obowiązywał limit majątku i niższe ceny skupu. Bank centralny CCB prowadzi centralny rachunek na którym znajdują się AppleCoins oraz Rubiny, do niego będą wpływać podatki np. od teleportacji /tpa czy też podatek dochodowy z aukcji graczy, jeśli uda nam się to zrobić. Z tego konta będą też wypłacane wszelkie zasiłki publiczne jeśli będą takie później rozdawane. Jeśli zabraknie tam AC lub rubinów to wymiana nie będzie możliwa, chcemy stworzyć system naczyń połączonych. Wszyscy gracze otrzymają na starcie początkową sumę, nie musi być to tajemnicą bo serwer będzie premium. Prawdopodobnie będą to okolice 500AC chcemy żeby waluta miała wysoką wartość dodaną, czyli niższe sumy większa siła nabywcza niż duże sumy i niższa siła. Z ekonomią nigdy nie wychodzi za dobrze ... W nawiązaniu do premium, to jak już komunikowaliśmy czy zdradzaliśmy kiedyś planujemy by serwer był dla legalnych kont Minecraft, zapewnia to większe bezpieczeństwo np. ochrona przed atakami botów, ale też sprawia że ban zyskuje potężną moc, szczególnie po migracji kont mojang do microsoft, gdyż oferty z tanimi kontami są pozbawione dostępu do maila, co jest wymagane do migracji. Dlatego prosimy nie łamać reguł, i nie psuć atmosfery w naszej społeczności, jeśli nie chcesz zostać pozbawiony dostępu do Craftapple. Nie wykluczamy że w przyszłości dopuścimy ponownie graczy no-premium, jednak na innch zasadach. Możliwe że dodamy wnioski o rejestrację na forum, gdzie każdy mógłby coś napisać, jak pod podaniem, albo weryfikację nr telefonu, jak planowaliśmy wcześniej. Na razie serwer będzie premium. W związku z tym serwer weryfikuje teraz prawdziwe UUID graczy, UUID to unikatowy identyfikator konta Minecraft, nie ulegający zmianie z nickiem. Wcześniej te identyfikatory nie były prawidłowe, były generowane sztucznie ponieważ serwer był no premium. Dlatego przywrócenie np. rang nie było możliwe, gdyż wszystko by się pomieszało, a także działek dla creative, czy profili graczy na vanilli, jeśli ktoś nie zmieniał nicku premium to prawdopodobnie zachowa swoją ostatnią pozycję i eq. O tym później. Rangi premium i vip będą do odzyskania po zalogowaniu na stary serwer no premium ostatnim hasłem z 2019 roku. Wkrótce podamy szczegóły. Secure Chat i podpisywanie wiadomości kluczem kryptograficznym. Od minecraft 1.19 pojawiła się moderacja gry ze strony mojang, istnieje możliwość zgłoszenia gracza np. za niewłaściwy język na czacie, nikt nie ma informacji o takich zgłoszeniach poza samym mojang, mogą oni nałożyć bana na dane konto na całego Minecrafta, nawet single player. Każdy klient Minecraft - wasza gra uruchomiona na waszym urządzeniu, wysyła do serwera specjalny klucz dzięki któremu istnieje możliwość zapewnienia że wiadomości pisane na czacie pochodzą od danego gracza. Jest on wykorzystywany przez mojang do zweryfikowania że zgłoszona wiadomość nie została zmodyfikowana, co umożliwia np. nałożenie bana na całą grę. Funkcja Secure Profile / Secure Chat jest wyłączona na Craftapple, zresztą nie jest ona chyba jeszcze wspierana przez proxy (bungeecord). Co oznacza że wiadomości nie mogą zostać zweryfikowane, a zgłoszenia graczy do mojang nie są możliwe. Brak obsługi bezpiecznych profili oznacza że zobaczycie komunikat w grze, o tym że nie można potwierdzić wierzytelności wiadomości, i mogę one zostać zmienione. Pojawić się może również czerwony alert na czacie. Oczywiście nigdy nic takiego nie miało u nas miejsca, a Minecraft nie miał takich wymyślnych mechanizmów ¯\_(ツ)_/¯ ==================================== Wciąż prowadzimy prace nad serwerem, nie mamy jeszcze np. receptur i paru rzeczy, ale pewnie się wyrobimy, oby nie trzeba było przesuwać daty startu Zapraszamy wkrótce! sobota 3 września 16:00MUSISZ TU BYĆ!
Chciałbym jeszcze tylko dodać w imieniu Administracji jak i jako zwykłego Gracza CraftApple dwa słówka! Mam nadzieje ze pomimo tak długiej przerwy nie zapomnieliście o Nas i mam nadzieje, że znów będziecie czerpać taką samą radość spędzania u Nas czasu z gry jak z poprzednich Edycji. Zostało wprowadzanych dużo zmian, więc Liczę na Waszą ogromną liczebność jak i nie za małą aktywność. ps. Zostało włożone dużo serducha w tę Edycje, bo w końcu powstawała 2 lata , więc mam nadzieje ze nie zostaniecie rozczarowani. Widzimy się na Serwerze! Do zobaczenia!
Chyba aż wrócę do minecrafta, sentyment jest bo to był mój pierwszy serwer na którym zagrałam w 19 roku
Moim zdaniem chociażby oryginalna waluta, czy nowe surowce są solidną mechaniką, i co najważniejsze wprowadzają upgarnioną świeżość do rozgrywki. Nie wspominając o Banku, czy applecoinsach etc.