[Ankieta][SV] Obecny generator mapy

Dyskusja w 'Propozycje i sugestie' rozpoczęta przez użytkownika Ladavi, 29 Lipiec 2017.

Tagi:
?

Czy uważasz, że nowy generator jest lepszy niż zwykły ?

  1. Tak, jest zdecydowanie lepszy.

    33,3%
  2. Nie, jest słaby.

    66,7%
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. Ladavi

    Ladavi pozdrawiam nowez

    Dołączył:
    6 Lipiec 2015
    Wiadomości:
    666
    Docenione treści:
    105
    Witam!

    Tworzę ankietę, która ma na celu sprawdzenie jakie jest nastawienie graczy do obecnego generatora mapy na serwerze survival.

    Wynik jej może pomóc mi w późniejszych prośbach, aby były one poparte danymi.

    Zatem! Ankieta dotyczy nowego generatora. Nastawienie graczy jest różne, niektórym się podoba ze względu na ogromne drzewa, góry, a niektórym - licznej grupie - brakuje rzeczy elementarnych z minecrafta takich jak podwodne świątynie, ogromne oceany, zwykłe drzewa przez co uważają, że psuje klimat.


    Zapraszam do głosowania!

    edit:

    Zapraszam również do wyrażania swojego zdania w komentarzach. Każdy głos i każda opinia jest ważna, bo tutaj chodzi o zmiany dla Was bądź jej brak.
     
    #1 Ladavi, 29 Lipiec 2017
    Ostatnio modyfikowano: 29 Lipiec 2017
    • Lubię To Lubię To x 3
    • Przyjazny Przyjazny x 3
    • Użyteczne Użyteczne x 2
    • Kreatywny Kreatywny x 1
    • Lista
  2. Pan_Polska

    Pan_Polska Użytkownik

    Dołączył:
    29 Lipiec 2017
    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Jak dla mnie zwykły, klasyczny generator byłby o wiele lepszy. Na tym generatorze znaleźć niektóre itemy (Kakao, pnącze itd.) to tak jakby znaleźć diamenty, nie mówiąc już o innym rodzaju drewna niż świerk albo dąb, to samo tyczy się w miarę prostego miejsca na działkę, same góry i jakieś inne dziwne struktury, występowanie niektórych mobów też pozostawia wiele do życzenia (np. świnie, albo krowy). Myślę, że klasyczny generator zwiększyłby wydajność serwera, poprzez generowanie struktur normalnej wielkości (Chociaż nie mówię, bo od ostatniej mojej wizyty, gdy aktualną wersją była 1.8 jest ogromny progress, w tym temacie.)

    Jak dla mnie klasyczny generator wygrywa!
     
    • Pomocny Pomocny x 1
    • Użyteczne Użyteczne x 1
    • Lista
  3. CreeperPL

    CreeperPL ☆Twój Koteł☆

    Dołączył:
    20 Styczeń 2017
    Wiadomości:
    269
    Docenione treści:
    143
    Generator ogólnie jest spoko chociaż ogólnie nie każdemu pasuje. Najgorzej jest przy równaniu terenu jednakże generator dodaje uroku całemu światu i nie jest taki "normalny" jak na innych serwerach i sprawia iż serwer jest wyjątkowy. Kiedy pierwszy raz zobaczyłem ten generator nie wiedziałem gdzie postawić działkę i i zaznaczyć dom.
     
    • Pomocny Pomocny x 1
    • Użyteczne Użyteczne x 1
    • Lista
  4. Inevara

    Inevara Żelazny Nekromanta

    Dołączył:
    26 Październik 2015
    Wiadomości:
    653
    Docenione treści:
    49
    Hurr, nieścinalne drzewa, hurr, ciężko surowce znaleźć, hurr, nie ma rzeczy, z których zwykle nafarmilibyśmy się w godzinę do końca edycji.
    Więc z jednej strony ludzie się skarżą, że generator okropny ze względu na możliwości zarobku, utrzymania się, zrobienia domku i tak dalej, a z drugiej strony jest źle, bo survival jest freebuildem. Biorąc pod uwagę choćby same te czynniki myślę, że ten generator sprawia, że survival jest bardziej "survivalowy", mniej "freebuildowy". Z mojej perspektywy ten generator jest znacznie lepszy, nawet mimo braku takich miejsc jak na przykład to, gdzie stanął mój pierwszy domek na tym serwerze (piękne miejsce, piękne czasy, granica biomów). Obecny generator tworzy przyjemniejsze dla oka miejsca, nadaje oryginalności wśród dziesiątek takich samych serwerów, które muszą przyciągać graczy "darmowymi vipami", rangami "jutubera" i nagrodami za reklamę. Podejrzewam, że gdyby nie ten generator, obecna edycja survival w ogóle nie zastałaby mnie poza spawn. Co do wspomnianego w poście wyżej równania terenu- czy nie warto się pomęczyć odrobinę dłużej, mając perspektywę lepszej okolicy? Albo lepiej- czy nie warto zwyczajnie dostosować swoją konstrukcję do warunków, żeby mieć jeszcze lepszą okolicę?
    A jeśli komuś brakuje jakiegoś konkretnego surowca- i tak zawsze jakieś farmy nędzne macie, możecie coś sprzedać i kupić na /warp sklep, co to za problem, przecież to podobno "freebuild"?
     
    • Lubię To Lubię To x 1
    • Zgadzam Się Zgadzam Się x 1
    • Przyjazny Przyjazny x 1
    • Użyteczne Użyteczne x 1
    • Lista
  5. Crytal

    Crytal Użytkownik

    Dołączył:
    26 Czerwiec 2017
    Wiadomości:
    54
    Docenione treści:
    38
    Witajcie Gracze czytający to.

    Obecny generator jest moim zdaniem dobry, nie lepszy.

    Jest to survival, co na język polski oznacza przetrwanie, więc powinniśmy skorzystać z uroków tego trybu i pobawić się w "wymianę" itemami, jednak najbezpieczniejszą opcją byłoby skorzystanie z /warp sklep, gdyż Gracz może nas niestety oszukać.

    To tyle. Pozdrawiam serdecznie.



    EDIT: _ZombiakPL_ Ja osobiście nie korzystam z /warp sklep, jak zapewne większość Graczy. Co chwile się pojawiają ogłoszenia Graczy z ofertą wymiany, ich własnych sklepów, Gracze zapewne z nich korzystają. Ja nie korzystam z /warp sklep, gdyż po prostu szkoda mi ac, a czemu nie korzystam z ofert Graczy? Nie wiem. Może dlatego, że ja osobiście lubię poszukać sama itemów, gdyż sprawia mi to największą satysfakcję. Mimo, iż /warp sklep jest najbezpieczniejszą opcją również podzielam zdanie, iż powinien zostać usunięty, aby Gracze mogli korzystać w pełni z uroków trybu survival.
     
    #5 Crytal, 29 Lipiec 2017
    Ostatnio modyfikowano: 30 Lipiec 2017
    • Zgadzam Się Zgadzam Się x 1
    • Użyteczne Użyteczne x 1
    • Lista
  6. _ZombiakPL_

    _ZombiakPL_ rrraaawwwrrrr

    Dołączył:
    28 Lipiec 2017
    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    2
    Witam Serdelecznie!!
    Bardzo chciałbym poszukać w minecraft : podwodnych świątyń, rezydencji w lasach itp,itd
    Wkurzają mnie ogromne drzewa których nie można do końca ciąć!

    Masz moje zdanie na TAK!
    Nie zwal tego.

    edit:
    Crytal! bardzo cię lubię.Pomagałaś mi wiele razy, ale nie mogę się z tobą zgodzić (survival-przetrwanie) survival to survival.Nie ma kupowania, gdyby wybuchła wojna nie byłoby sklepów.
    Ale rozmawiamy o grze, najlepiej sklep zlikwidować i niech każdy bierze sobie itki z survivalu.
    ja tak robię i umila mi to rozgrywkę
    edit: Tossing popieram cię

    upload_2017-7-30_9-32-9.png
     
    #6 _ZombiakPL_, 29 Lipiec 2017
    Ostatnio modyfikowano: 30 Lipiec 2017
    • Lubię To Lubię To x 2
    • Zgadzam Się Zgadzam Się x 1
    • Optymista Optymista x 1
    • Lista
  7. Tossing

    Tossing Użytkownik

    Dołączył:
    26 Kwiecień 2017
    Wiadomości:
    37
    Docenione treści:
    23
    I jeszcze rozstrzał w biomach: jedna kratka jest na biomie równiny, kratka tuż obok jest sawanną a dwie kratki dalej masz leśne wzgórza i znowu równiny - czasem kolorystycznie wygląda to bardzo dziwnie.
    Brak podwodnych świątyń i kolosalna cena latarni morskich w sklepie. Strasznie ciężko znaleźć liście konkretnego gatunku drzewa, "zielone tereny" powyżej poziomu chmur.

    Podsumowując:
    Wolę klasyczny generator.
     
  8. WORMISTRZ

    WORMISTRZ Zastąpił jednorazówke Workiem

    Dołączył:
    4 Czerwiec 2017
    Wiadomości:
    54
    Docenione treści:
    64
    Ludziowie :)
    Moim zdaniem obecny generator jest spk.Ale osobiście bym wolał zwykły .
    No to wszystko.
    Worek
     
    • Użyteczne Użyteczne x 1
    • Optymista Optymista x 1
    • Głupek Głupek x 1
    • Lista
  9. Ladavi

    Ladavi pozdrawiam nowez

    Dołączył:
    6 Lipiec 2015
    Wiadomości:
    666
    Docenione treści:
    105
    Jak widać w powyższej ankiecie głosy są podzielone.
    W takim razie chciałbym się podzielić moimi odczuciami oraz innych osób - z racji, że jestem moderatorem często dostaję różne wiadomości.

    Zatem!
    Nowy generator mapy jest na serwerze dopiero od tej edycji czyli całkiem długo, aby można zaobserwować jego plusy i minusy.
    Na początku edycji (zapewne nadal) zachwalane jest to, że wygląd mapy jest odmienny niż na każdym serwerze - ciekawszy, występują różne wzniesienia, lasy o niestandardowych kształtach.
    Ciekawym rozwiązaniem są ukryte skrzynki na mapie w lokacjach takich jak małe domy, piramidy, łuki oraz oazy.
    Ma to swoje plusy, bo w łatwy sposób można zarobić niewyobrażalnie wiele - 32 bloki złota w piramidach, jakiś tam lapis, skrzynie w każdej lokacji mogą zawierać książki 4/3, książki z enchantami do mieczy, refy, diamenty, potiony oraz niedostępne w grze koxy.
    Daje to pewnego rodzaju balans, który wyrównuje szanse graczy niekupujących koxów w sklepie www, ale również znacznie ułatwia robienie setów, co niszczy przyjemność z gry - rozleniwia graczy.

    Największym minusem jest uzależenianie graczy od /warp sklep.
    Survival powinien być trybem gdzie zdobywanie przedmiotów/budulców powinno sprawiać przyjemność, obecnie przez wybrakowany generator brak miejsc typu podwodne świątynie, a bloki charakterystyczne dla nich są dostępne jedynie na /warp sklep.
    Skutkuje to tym, że survival jako tryb ogranicza się do sprzedawania kamienia, aby zdobyć wszystko inne.
    Według mnie /warp sklep to powinna być ostateczność podczas zdobywania czegokolwiek, a nie przymus.
    Nie rozumiem tym samym "jak się chce jakieś przedmioty to można coś sprzedać i kupić" przez takie coś tryb staje się łatwy i niewymagający ani wiedzy o grze ani zdolności, co to za przyjemność kopać kamień i robić cegły, aby zdobyć wszystko czego się chce?


    Generalnie generator sam w sobie jest dobrym pomysłem, ale jeśli ma to wyglądać jak opisałem wyżej to mam nadzieję, że jeśli się pojawi na Nowej Edycji survivalu to tylko na niej, a nie na planowanej vanilli.
     
    • Zgadzam Się Zgadzam Się x 5
    • Lubię To Lubię To x 1
    • Zwycięzca Zwycięzca x 1
    • Pomocny Pomocny x 1
    • Lista
  10. WORMISTRZ

    WORMISTRZ Zastąpił jednorazówke Workiem

    Dołączył:
    4 Czerwiec 2017
    Wiadomości:
    54
    Docenione treści:
    64
    Popieram Ladaviego !
    Myśle ,że jego momysł zostanie przyjęty. :)
     
    #10 WORMISTRZ, 1 Sierpień 2017
    Ostatnio modyfikowano: 1 Sierpień 2017
    • Gafy ortograficzne Gafy ortograficzne x 3
    • Lista
  11. Tossing

    Tossing Użytkownik

    Dołączył:
    26 Kwiecień 2017
    Wiadomości:
    37
    Docenione treści:
    23
    A takie pytanko od zielonej osoby jeżeli chodzi o generowanie map przy pomocy różnych dziwnych narzędzi - jest możliwość "dodania" (lub zastąpienia któregoś z biomów) w obecnym generatorze na standardowy biom minecraftowy? Np. wywalamy z obecnego generatora biom dżungla i zastępujemy go biomem dżungla ze standardowego minecrafta (dla generowania się rezydencji/świątyń), to samo z biomem głęboki ocean (dla podwodnych świątyń) + dodatkowo do puli generujących się biomów dodajemy ekstremalne wzgórza (obecnie nie ma go wcale - rybiki w skałach, złoża emeraldów, deszcz zamarzający powyżej pewnej wysokości).
    Tak mi to przyszło to do głowy w kontekście "wilk syty i owca cała". Mam oczywiście na myśli serwer survival, nie vanilla.
     
    • Kreatywny Kreatywny x 3
    • Lubię To Lubię To x 1
    • Lista
  12. kapiwegiel

    kapiwegiel Użytkownik

    Dołączył:
    18 Sierpień 2016
    Wiadomości:
    128
    Docenione treści:
    8
    Zwykły generator jest najlepszy . Ktoś chce zrobić sobie domek na drzewie np dżunglowym kładzie 4 sadzonki i wychodzi jakieś dziwne ,, coś ,, . Poza tym brak tu zwykłego świata :( . Nwm jak inni ale ja wolę czysty zwykły niezmieniony świat. Pozdrawiam serdecznie:)
     
    • Lubię To Lubię To x 2
    • Zgadzam Się Zgadzam Się x 2
    • Nie zgadzam się Nie zgadzam się x 1
    • Lista
  13. Anski

    Anski Użytkownik

    Dołączył:
    22 Wrzesień 2014
    Wiadomości:
    36
    Docenione treści:
    1
    Cześć,

    W mojej opinii jako gracza będącego częścią tej społeczności (głównie na serwerze nie na forum), edycja aktualna jest dla mnie najgorszą z dotychczasowych.

    Po rozpoczęciu edycji "Nowy Świat" czy coś takiego pograłem raptem, 1 miesiąc ale gra stała się zbyt łatwa przez nadmiar surowców, wszystko było zbyt łatwe i po prostu nudziło.
    Nadmierna ilość surowców zniszczyła ekonomie miedzy graczami a także hierarchię w grze, gdzie to ludzie z ciekawą wizją i pomysłem zatrudniali innych do swoich farm/kopalni/budowania w zamian za pewne surowce czy też AC. A teraz to było nieopłacalne, nie przynosiło mi żadnych profitów zatrudnianie ludzi i płacenie im tyle aby nie chcieli nic ukraść bądź zniszczyć.

    Budowle? Mechanizmy? Co w nich trudnego? Kiedyś na początku edycji siedziałem 3 noce kopiąc, żelazo, redstone i inne surowce, bo chciałem zbudować użyteczne jak i imponujące budowle przez co można było usłyszeć słowa uznania lub podziwu od innych graczy. A teraz? Sortownik? Pewnie, 2h w kopalni i żelaza tyle, że robię Beacon'a.

    Wielkie NIE, dla nowego generatora. Jeżeli gra jest zbyt łatwa i nie stawia przed nami wyzwań to się nudzi dużo szybciej niż normalnie. Jeszcze mógłbym trochę popisać ale i tak większość tego nie przeczyta, aczkolwiek postulat napisany i swój kamyczek do tego ogródka zwanego "craftapple" wrzucam już po raz kolejny.

    Pozdrawiam,
    Anski
     
    • Lubię To Lubię To x 1
    • Zgadzam Się Zgadzam Się x 1
    • Lista
  14. Craftapple.pl

    Craftapple.pl Administrator
    Członek Ekipy Administrator

    Dołączył:
    8 Czerwiec 2013
    Wiadomości:
    2 598
    Docenione treści:
    130
    Raz za dużo surowców a raz za mało, zdecydujcie się.

    Zadbamy o to, aby na nowej edycji cena materiałów z podwodnych świątyń była przystępna :)
    Jeżeli będzie to możliwe, to dodamy podwodne świątynie do kodu. Gdy zostały wprowadzone leśne wille, dodaliśmy to niedługo po i powiększyliśmy świat, aby się wygenerowały.
     
  15. Ladavi

    Ladavi pozdrawiam nowez

    Dołączył:
    6 Lipiec 2015
    Wiadomości:
    666
    Docenione treści:
    105
    Możliwe, że nie doczytałeś:
    Za dużo jest surowców, które są na mapie.
    Za mało jest tych, których nie da się zdobyć.

    Mam nadzieję, że rozwiałem tutaj wątpliwości dotyczące pierwszej części.

    Jeśli z tylu wypowiedzi i wyniku ankiety wywnioskowałeś, że problem jest z wysokimi cenami w sklepie to źle wywnioskowałeś.
    Ceny są tak bardzo przystępne, że równie dobrze by można gm 1 rozdawać na start.

    Wynik ankiety mówi jasno, że 28 osób uważa obecny generator za słaby.
    14 osób, które zagłosowały na drugą opcję to w większości ludzie grający na creative bądź wcale.

    Anski bardzo dobrze podsumował na czym polega problem, ale najwidoczniej wymaga to uzupełnienia:
    Survival w obecnej edycji jest ŁATWY, zdobywanie itemów nie stanowi WYZWANIA. Mogę się mylić, ale tryb, którzy nazywa się "przetrwanie" powinien być chociaż w minimalnym stopniu wymagający.
    Znalezienie na tym generatorze chatki, piramidy, łuku lub oazy to kwestia kilku minut o czym sam się przekonałem biegając po mapie na start edycji, dzięki temu dorobiłem się takich itemów, że ANI RAZU nie schodziłem do kopalni, a kupić mogłem wszystko.
    Masz dostęp do tego generatora, wygeneruj sobie mapkę, znajdź kilka skrzynek i zobacz po jakim czasie się dorobisz. To jest przesadzone.

    Ekonomia mimo tego, że Three próbował podkręcać ceny to i tak leży.

    Mi, jako osobie, która tylko nadaje się do grania na survivalach bardzo przeszkadzają te wszystkie ułatwienia, z ankiety wynika, że najwidoczniej nie tylko mi.

    Już nawet nie jest ważne, że skoro koxy można znajdować wszędzie to mniej widzę osób, które je kupują.



    Sądząc po odpowiedzi albo powyższe posty zostały "zlane" albo sprawa jest skazana na z góry na przegraną, więc proszę o zamknięcie wątku.


    tl;dr nieważne, do zamknięcia.
     
    • Zgadzam Się Zgadzam Się x 2
    • Zwycięzca Zwycięzca x 2
    • Lubię To Lubię To x 1
    • Lista
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć tę stronę